menu
drukuj

2017-10-05 13:57:55

Skargi i wnioski


Miejsce zÅ‚ożenia dokumentów/zaÅ‚atwienia sprawy:
Skargi (wnioski) mogą być wnoszone:

     1) pisemnie na adres UrzÄ…d Gminy 82-450 Stary DzierzgoÅ„ 71,

     2) pisemnie do dziennika podawczego w sekretariacie UrzÄ™du Gminy Stary DzierzgoÅ„,

     3) pocztÄ… elektronicznÄ… na adres e-mail: urzad@starydzierzgon.pl,

     4) za poÅ›rednictwem platformy EPUAP na skrytkÄ™: y4474ympd2,

     5) ustnie do protokoÅ‚u.


W przypadku zgÅ‚oszenia skargi (wniosku) ustnie do protokoÅ‚u, przyjmujÄ…cy zgÅ‚oszenie sporzÄ…dza protokóÅ‚, który podpisujÄ… wnoszÄ…cy skargÄ™ lub wniosek i przyjmujÄ…cy zgÅ‚oszenie. W protokole zamieszcza siÄ™ datÄ™ przyjÄ™cia skargi lub wniosku, imiÄ™, nazwisko (nazwÄ™) i adres zamieszkania zgÅ‚aszajÄ…cego oraz zwiÄ™zÅ‚y opis treÅ›ci sprawy.

Kto może wystąpić z wnioskiem/zainicjować sprawę:
Ze skargą/wnioskiem może wystąpić każdy w interesie publicznym, własnym lub innej osoby za jej zgodą.

Przyjmowanie w UrzÄ™dzie obywateli w sprawach indywidualnych, w tym w sprawach skarg, wniosków i postulatów odbywa siÄ™ przez:

  • Wójta Gminy - w każdÄ… Å›rodÄ™ w godzinach od 8:00 do 15:00, oraz w Å›rodÄ™ po godzinach pracy po uprzednim zgÅ‚oszeniu telefonicznym,
  • kierowników komórek organizacyjnych oraz pozostaÅ‚ych pracowników UrzÄ™du - w dniach i w czasie pracy UrzÄ™du.


Uwagi:
Skargi i wnioski skÅ‚ada siÄ™ do organów wÅ‚aÅ›ciwych do ich rozpatrzenia. Skargi i wnioski zarówno te nadsyÅ‚ane na piÅ›mie (pocztÄ…) jak i drogÄ… elektronicznÄ…, w tym e-mailem powinny zawierać co najmniej imiÄ™ i nazwisko (nazwÄ™) wnoszÄ…cego skargÄ™ lub wniosek oraz okreÅ›lenie jego adresu tj. nazwy miejscowoÅ›ci, ulicy (jeżeli wystÄ™puje podziaÅ‚ na ulice), numeru domu i lokalu oraz kodu pocztowego. Adresem może być adres zamieszkania wnoszÄ…cego, adres do dorÄ™czeÅ„ lub siedziba wnoszÄ…cego skargÄ™ lub wniosek.

Skargi i wnioski wnoszone do Urzędu (w tym e-mailem) niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu pocztowego wnoszącego (tzw. anonimy) pozostawia się bez rozpoznania.

Opłaty:
Skargi i wnioski nie podlegają opłacie.

Termin i sposób zaÅ‚atwienia sprawy:
Skargi i wnioski sÄ… rozpatrywane bez zbÄ™dnej zwÅ‚oki, nie później niż w ciÄ…gu miesiÄ…ca
Skargi i wnioski posÅ‚ów na Sejm, senatorów i radnych, którzy wnieÅ›li skargÄ™ ( wniosek ) we wÅ‚asnym imieniu albo przekazali do zaÅ‚atwienia skargÄ™ innej osoby rozpatruje siÄ™ w terminie 14 dni od dnia wniesienia albo przekazania.

Tryb odwoławczy:
Skargi i wnioski są rozpatrywane w samodzielnym jednoinstancyjnym postępowaniu.
Skarżący  niezadowolony ze sposobu rozpatrzenia skargi może ponowić skargÄ™.
Wnioskodawcy niezadowolonemu ze sposobu załatwienia wniosku służy prawo wniesienia skargi.

Informacje o artykule

Autor:
Zredagował(a): Kamil Kwolek
Data powstania: 05.10.2017 13:57
Data ostatniej modyfikacji:
Liczba wyświetleń: 2513

Archiwum

Lp. Tytuł Data modyfikacji Zredagował
menu