menu
drukuj

2019-11-06 13:14:04

Petycja - Fundacja Rozwoju Obrotu Bezgotówkowego


- Kierownik Jednostki SamorzÄ…du Terytorialnego (dalej JST)  - w rozumieniu art. 33 ust. 3 Ustawy o samorzÄ…dzie gminnym (Dz.U.2018.994 tj. z dnia 2018.05.24)*

 

- ZarzÄ…d Powiatu  -  w rozumieniu art. 26 Ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorzÄ…dzie powiatowym (Dz.U.2018.995 tj. z 2018.05.24)*

 

 

Dane wnioskodawcy znajdujÄ… siÄ™ poniżej oraz - w zaÅ‚Ä…czonym pliku sygnowanym podpisem elektronicznym, weryfikowanym kwalifikowanym certyfikatem - stosownie do dyspozycji Ustawy z dnia 5 wrzeÅ›nia 2016 r. o usÅ‚ugach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej (Dz.U.2016.1579 dnia 2016.09.29)  oraz przepisów art. 4 ust. 5 Ustawy o petycjach (Dz.U.2018.870 t.j. z dnia 2018.05.10) - Data dostarczenia - zgodna z dyspozycjÄ… art. 61 pkt. 2 Ustawy Kodeks Cywilny (Dz.U.2018.1025 tj. z dnia 2018.05.29)

 

Adresatem Petycji - jest Organ ujawniony w komparycji - jednoznacznie identyfikowalny za pomocą uzyskanego z Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu - adresu e-mail !

 

 

 

 

Od:

                                               Fundacja Rozwoju Obrotu                                                                       Bezgotówkowego

  1. Kruczkowskiego 4b lok. 13

00-412 Warszawa

 

 

Wniosek w trybie ustawy o dostępie do informacji publicznej

i odrÄ™bna Petycja - w jednym piÅ›mie – na mocy art. 61 i 63 Konstytucji RP

 

 

 

Preambuła Wniosku:

przekazujÄ…c na paÅ„stwa rÄ™ce niniejszÄ… petycjÄ™, pragnÄ™ zwrócić uwagÄ™ na zagadnienie transformacji cyfrowej obrotu jak zachodzi w caÅ‚ej gospodarce. PragnÄ™ przy tym wskazać, że wartość obrotu gotówkowego w Polsce wynosi ponad 200 mld PLN, a jego utrzymywanie to koszt okoÅ‚o 1% PKB, czyli wartość jaka rocznie ponoszona jest przez paÅ„stwo na badania i rozwój. Ponadto Å›rodki pieniężne trzymane w formie gotówkowej nie procentujÄ…, realnie tracÄ…c na wartoÅ›ci ze wzglÄ™du na inflacjÄ™.    

Natomiast pÅ‚atnoÅ›ci bezgotówkowe to szereg korzyÅ›ci w funkcjonowaniu instytucji administracji publicznej. UÅ‚atwiajÄ… proces skÅ‚adania wniosków i zapytaÅ„ od obywateli oraz procedurÄ™ poboru opÅ‚at skarbowych i administracyjnych. Dlatego warto promować obrót bezgotówkowy, jako korzystny zarówno dla obywateli, jak i instytucji samorzÄ…dowych. Wprowadzenie pÅ‚atnoÅ›ci bezgotówkowych wpÅ‚ywa na nowoczesny wizerunek instytucji publicznych. MieszkaÅ„cy na co dzieÅ„ pÅ‚acÄ…cy kartÄ… chcÄ… mieć takÄ… możliwość również w urzÄ™dach i innych jednostkach administracji centralnej i samorzÄ…dowej.

Niektóre instytucje - dziaÅ‚ajÄ…c w uzasadnionym interesie publicznym - pro publico bono - wychodzÄ… naprzeciw tym potrzebom - proponujÄ… bezpÅ‚atne rozwiÄ…zania - pozwalajÄ…ce na wdrożenie bezkosztowych rozwiÄ…zaÅ„ umożliwiajÄ…cych akceptacjÄ™ pÅ‚atnoÅ›ci bezgotówkowych.

Dobrym przykÅ‚adem - jest Fundacja Polska Bezgotówkowa - powoÅ‚ana w wyniku porozumienia zawartego przez Ministra Rozwoju i Finansów, ZwiÄ…zek Banków Polskich, Visa Europe oraz Mastercard Europe w sprawie realizacji Programu Wsparcia Obrotu Bezgotówkowego w Polsce. Program pozwala na otrzymanie bezpÅ‚atnego terminala (wraz z pokryciem kosztów transakcji) dla wybranych instytucji publicznych do sierpnia 2021 roku.

BiorÄ…c pod uwagÄ™ cytowane powyżej koszty obrotu gotówkÄ… rozważenia wymaga możliwość podjÄ™cia dziaÅ‚aÅ„ w celu zmniejszenia kosztów podatników w tym obszarze. 

Mamy nadziejÄ™, że jednostki samorzÄ…du terytorialnego dziaÅ‚ajÄ…c bona fides - biorÄ…c pod uwagÄ™ powyższe argumenty - potraktujÄ… naszÄ… petycjÄ™ z należnÄ… atencjÄ… - i wdrożą odpowiednie dziaÅ‚ania celem zapewnienia powszechnoÅ›ci akceptacji pÅ‚atnoÅ›ci bezgotówkowych, dziÄ™ki którym osiÄ…gniÄ™te zostanÄ… kolejne cele zwiÄ…zane z uszczelnieniem systemu poboru podatków.

W skali makro - sukcesy zwiÄ…zane z uszczelnieniem systemu podatkowego od 3 lat - sÄ… olbrzymie – w skali mikro na poziomie samych jednostek samorzÄ…du terytorialnego pozostaje jeszcze wiele do zrobienia. 

BiorÄ…c pod uwagÄ™ powyższe: 

  • Na mocy art. 61 Konstytucji RP, w trybie art. 6 ust. 1 pkt. 1 lit c Ustawy z dnia 6 wrzeÅ›nia o dostÄ™pie do informacji publicznej (Dz.U.2016.1764 t.j. z 2016.10.26) wnosimy o udzielenie informacji publicznej w przedmiocie  - Czy UrzÄ…d (Adresat wniosku)  - na dzieÅ„ zÅ‚ożenia niniejszego wniosku - akceptuje w relacjach z Interesantami/Podatnikami - pÅ‚atnoÅ›ci bezgotówkowe? (za pomocÄ… terminali do obrotu bezgotówkowego z wykorzystaniem kart pÅ‚atniczych i innych instrumentów pÅ‚atniczych)

PiszÄ…c o pÅ‚atnoÅ›ciach bezgotówkowych - wnioskodawca ma na myÅ›li - możliwość pÅ‚atnoÅ›ci przez Interesanta/Podatnika - kartÄ… na miejscu, a nie bezgotówkowe pÅ‚atnoÅ›ci przelewowe dokonywane za pomocÄ… rachunków bankowych. 

  • JeÅ›li odpowiedź na powyższe pytanie jest negatywna - na mocy art. 6 ust. 1 pkt. 1 lit a (informacja o zamierzeniach dziaÅ‚aÅ„ wÅ‚adzy ustawodawczej oraz wykonawczej) Ustawy o dostÄ™pie do informacji publicznej - wnosimy o udzielenie informacji publicznej w przedmiocie – czy i kiedy planowane jest wdrożenie tego typu uÅ‚atwieÅ„ w dokonywaniu pÅ‚atnoÅ›ci przez Interesantów/Podatników? (w tym przypadku prosimy o podanie przybliżonej daty wprowadzenia wzmiankowanych uÅ‚atwieÅ„) 
  • Jeżeli odpowiedź na powyższe pytanie z pkt 1) jest negatywna - wnosimy o udzielnie informacji publicznej w przedmiocie stanu faktycznego zwiÄ…zanego z uwarunkowaniami - z powodu których do tej pory - uÅ‚atwienie dla Interesantów/Podatników w zakresie akceptacji pÅ‚atnoÅ›ci w formie bezgotówkowej nie zostaÅ‚o wprowadzone. (prosimy o krótki opis najwiÄ™kszych istniejÄ…cych przeszkód w tym zakresie) 
  • W trybie wyżej wzmiankowanych przepisów - jeÅ›li odpowiedź na powyższe pytanie z pkt 1) jest twierdzÄ…ca - wnosimy o udzielenie informacji publicznej poprzez wskazanie sposobu realizacji akceptacji pÅ‚atnoÅ›ci bezgotówkowych liczby terminali pÅ‚atniczych funkcjonujÄ…cych w urzÄ™dzie jednostki samorzÄ…du terytorialnego - na dzieÅ„ zÅ‚ożenia przedmiotowego wniosku.
  • W trybie wyżej powoÅ‚anych przepisów - jeÅ›li odpowiedź na pytanie z pkt. 1 niniejszego wniosku jest twierdzÄ…ca - wnosimy o podanie nazwy podmiotu Å›wiadczÄ…cego dla Jednostki SamorzÄ…du Terytorialnego usÅ‚ugi w analizowanym powyżej zakresie oraz koszty użytkowania terminali - scilicet ile wynosi miesiÄ™czna opÅ‚ata za użytkowanie terminali - dzierżawa oraz koszty akceptacji kart bezgotówkowych i innych instrumentów pÅ‚atniczych ? (% lub % plus stawka w pln )
  • Na mocy wyżej powoÅ‚anych dyspozycji prawa wnosimy o udzielenie informacji publicznej w przedmiocie imienia i nazwiska oraz danych kontaktowych Pracownika UrzÄ™du (adresu e-mail oraz numeru telefonu) który w zakresie powierzonych kompetencji wykonuje zadania zwiÄ…zane z obsÅ‚ugÄ… funkcjonowania UrzÄ™du w zwiÄ…zku z wyżej powoÅ‚anÄ… problematykÄ….
  • Na mocy wyżej wzmiankowanych przepisów – wnosimy o podanie przypisanego podmiotowi numeru NIP oraz TERYT (Krajowy Rejestr UrzÄ™dowy PodziaÅ‚u Terytorialnego Kraju)
  1. II) Petycja OdrÄ™bna: - procedowana w trybie Ustawy o petycjach (Dz.U.2018.870 t.j. z dnia 2018.05.10) - dla uÅ‚atwienia i zmniejszenia biurokracji doÅ‚Ä…czamy jÄ… do niniejszego wniosku. Nie jest to Å‚Ä…czenie trybów - zatem prosimy kwalifikować niniejsze pisma jako dwa Å›rodki prawne - wniosek oznaczonÄ… - I i odrÄ™bnÄ… petycjÄ™ oznaczonÄ… II  - vide -  J. Borkowski (w:) B. Adamiak, J. Borkowski, Kodeks postÄ™powania…, s. 668; por. także art. 12 ust. 1 komentowanej ustawy - dostÄ™pne w sieci Internet.  

Dla odseparowania od wniosku – petycji  - postulaty zwiÄ…zane z petycjÄ… – numeruje siÄ™  nowymi oznaczeniami 1P, 2P, etc

 

1P) Na mocy art. 63 Konstytucji RP w ramach przepisów art 2 pkt 1, 2 i 3 Ustawy z dnia 11 lipca 2014 r. o petycjach (Dz.U.2014.1195 z dnia 2014.09.05) w zwiÄ…zku z art. 241 Kodeksu postÄ™powania administracyjnego (wnioski optymalizujÄ…ce funkcjonowanie administracji publicznej), wnosimy petycjÄ™ do organu gminy o próbÄ™ dokonania analizy - możliwoÅ›ci wdrożenia w UrzÄ™dzie procedur zwiÄ…zanych z peÅ‚nym zabezpieczeniem potrzeb Interesantów - dot. pÅ‚atnoÅ›ci bezgotówkowych - wg. powyżej zawartego szerokiego opisu. 

 

2P) Na bazie dokonanej analizy wnosimy o krótkie, kilkuzdaniowe podsumowanie w odpowiedzi na niniejszÄ… petycjÄ™ - mocnych i sÅ‚abych stron ewentualnego wdrożenia procedur peÅ‚nego zaspokojenia żądaÅ„ Interesantów - pod kÄ…tem pÅ‚atnoÅ›ci bezgotówkowych w UrzÄ™dzie. 

OczywiÅ›cie w odniesieniu do obecnie panujÄ…cego w Jednostce stanu faktycznego.  

3P) W trybie wyżej powoÅ‚anych przepisów prawa – wnosimy o przekazanie poniższego wniosku – per analogiam jak wniosek otrzymany przez GminÄ™ –  do wszystkich podlegÅ‚ych Gminie Jednostek Organizacyjnych: SzkóÅ‚, SpóÅ‚ek Komunalnych ZakÅ‚adów Budżetowych, Instytucji Kultury i zwiÄ…zanych z opiekÄ… spoÅ‚ecznÄ…, etc.

JeÅ›li powyższa podstawa prawna nie zostanie uwzglÄ™dniona - wnosimy o przekazanie poniższego pisma do Kierowników Jednostek Organizacyjnych miejscowo wÅ‚aÅ›ciwych dla terenu Gminy  -  na postawie art 65 w zwiÄ…zku z art. 241 i 243 Ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postÄ™powania administracyjnego.

W udzielonej przez GminÄ™ odpowiedzi wnosimy o podanie spisu wszystkich miejscowo wÅ‚aÅ›ciwych dla Gminy Jednostek Organizacyjnych, którym przekazano niniejszy wniosek.

Aby zachować peÅ‚nÄ… jawność i transparentność dziaÅ‚aÅ„ wyrażamy zgodÄ™ na opublikowanie treÅ›ci petycji wraz z danymi podmiotu skÅ‚adajÄ…cego petycjÄ™ na stronie internetowej podmiotu rozpatrujÄ…cego petycjÄ™ lub urzÄ™du go obsÅ‚ugujÄ…cego (Adresata)  - na podstawie art. 8 ust. 1 ww. Ustawy o petycjach   - co jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na publikacjÄ™ wszystkich danych podmiotu wnoszÄ…cego petycjÄ™. Chcemy dziaÅ‚ać w peÅ‚ni jawnie i transparentnie. 

 

Pomimo, że nie wnioskujemy o informacjÄ™ przetworzonÄ… w zakresie wymagajÄ…cym znacznych nakÅ‚adów pracy, uzasadniamy nasze pytania stosownie do brzmienia art. 3 ust. 1 pkt. 1 Ustawy o dostÄ™pie do informacji publicznej – tym, że przedmiotowa informacja oraz ewentualna późniejsza  próba optymalizacji tego obszaru wydaje siÄ™ szczególnie istotna z punktu widzenia Interesu SpoÅ‚ecznego. 

Aby zachować peÅ‚nÄ… jawność i transparentność dziaÅ‚ania – przewidujemy publikacjÄ™ wyników wnioskowania oraz wybranych odpowiedzi – w naszym portalu www.frob.pl   

Dane dotyczÄ…ce sposobu odpowiedzi: 

Wnosimy o zwrotne potwierdzenie otrzymania niniejszego wniosku - w trybie odnoÅ›nych przepisów -  na adres e-mail poczta@frob.pl

Wnosimy o to, aby odpowiedź w  przedmiocie powyższych pytaÅ„ zÅ‚ożonych na mocy art. 61 i 63 Konstytucji RP w zwiÄ…zku z art.  241 KPA, zostaÅ‚a udzielona - zwrotnie na adres e-mail poczta@frob.pl

Wnosimy o niewykonywanie telefonów do wnioskodawcy - stosownie do art. 14 §1 KPA  oraz przesyÅ‚anie odpowiedzi - jedynie w formie elektronicznej (bez użycia poczty konwencjonalnej)  pod podany wyżej adres: poczta@frob.pl    - przypominamy, że zarówno WÅ‚adza Ustawodawca, jak i Wykonawcza szczególnÄ… rolÄ™ przywiÄ…zuje w ostatnim czasie do komunikacji elektronicznej z Interesantami.   

Wniosek został sygnowany kwalifikowanym podpisem elektronicznym - stosownie do wytycznych Ustawy z dnia 5 września 2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej (Dz.U.2016.1579 dnia 2016.09.29)

Dodatkowe informacje:

Stosownie do art. 4 ust. 2 pkt. 1 Ustawy o petycjach (Dz.U.2018.870 t.j. z dnia 2018.05.10) -  osobÄ… reprezentujÄ…cÄ… Podmiot wnoszÄ…cy petycjÄ™ - jest Prezes ZarzÄ…du Robert Łaniewski

Stosownie do art. 4 ust. 2 pkt. 5 ww. Ustawy - petycja niniejsza zostaÅ‚a zÅ‚ożona za pomocÄ… Å›rodków komunikacji elektronicznej - a wskazanym zwrotnym adresem poczty elektronicznej jest: poczta@frob.pl

Adresatem Petycji - jest Organ ujawniony w komparycji - jednoznacznie identyfikowalny za pomocą uzyskanego z Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu - adresu e-mail.

 

Z poważaniem,

Robert Łaniewski

 

Prezes ZarzÄ…du

Fundacja Rozwoju Obrotu Bezgotówkowego

www.frob.pl

 

 

 

 

—————— Część wniosku  dotyczÄ…ca Dyrektorów SzkóÅ‚, Kierowników Jednostek Organizacyjnych typu MGOPS/MGOK/GOPS/MOK/GOK/CKSiR, etc  (Jednostki wypeÅ‚niajÄ…ce zadania zwiÄ…zane z pomocÄ… spoÅ‚ecznÄ… i kulturÄ…), Prezesów SpóÅ‚ek Komunalnych, Kierowników innych Jednostek Organizacyjnych, etc   do przekazania do wÅ‚aÅ›ciwych miejscowo i nadzorowanych przez GminÄ™ Organów  Jednostek Organizacyjnych:

Dyrektor SzkoÅ‚y/ Kierownik Jednostki Organizacyjnej/Prezes SpóÅ‚ki Komunalnej, etc inne Jednostki nadzorowane przez GminÄ™*

 

Dane wnioskodawcy znajdujÄ… siÄ™ poniżej oraz - w zaÅ‚Ä…czonym pliku sygnowanym podpisem elektronicznym, weryfikowanym kwalifikowanym certyfikatem - stosownie do dyspozycji Ustawy z dnia 5 wrzeÅ›nia 2016 r. o usÅ‚ugach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej (Dz.U.2016.1579 dnia 2016.09.29)  oraz przepisów art. 4 ust. 5 Ustawy o petycjach (Dz.U.2018.870 t.j. z dnia 2018.05.10) - Data dostarczenia - zgodna z dyspozycjÄ… art. 61 pkt. 2 Ustawy Kodeks Cywilny (Dz.U.2018.1025 t.j. z dnia 2018.05.29)

 

Adresatem Petycji - jest Organ ujawniony w komparycji - jednoznacznie identyfikowalny  za pomocÄ… uzyskanego z Biuletynu Informacji Publicznej UrzÄ™du - adresu e-mail !

 

 

 

 

Od:

                                               Fundacja Rozwoju Obrotu                                                                       Bezgotówkowego

  1. Kruczkowskiego 4b lok. 13

00-412 Warszawa

 

 

Wniosek w trybie ustawy o dostępie do informacji publicznej

i odrÄ™bna Petycja - w jednym piÅ›mie – na mocy art. 61 i 63 Konstytucji RP

 

 

 

Preambuła Wniosku :

przekazujÄ…c na paÅ„stwa rÄ™ce niniejszÄ… petycjÄ™, pragnÄ™ zwrócić uwagÄ™ na zagadnienie transformacji cyfrowej obrotu jak zachodzi w caÅ‚ej gospodarce. PragnÄ™ przy tym wskazać, że wartość obrotu gotówkowego w Polsce wynosi ponad 200 mld PLN, a jego utrzymywanie to koszt okoÅ‚o 1% PKB, czyli wartość jaka rocznie ponoszona jest przez paÅ„stwo na badania i rozwój. Ponadto Å›rodki pieniężne trzymane w formie gotówkowej nie procentujÄ…, realnie tracÄ…c na wartoÅ›ci ze wzglÄ™du na inflacjÄ™.   

Natomiast pÅ‚atnoÅ›ci bezgotówkowe to szereg korzyÅ›ci w funkcjonowaniu instytucji administracji publicznej. UÅ‚atwiajÄ… proces skÅ‚adania wniosków i zapytaÅ„ od obywateli oraz procedurÄ™ poboru opÅ‚at skarbowych i administracyjnych. Dlatego warto promować obrót bezgotówkowy, jako korzystny zarówno dla obywateli, jak i instytucji samorzÄ…dowych. Wprowadzenie pÅ‚atnoÅ›ci bezgotówkowych wpÅ‚ywa na nowoczesny wizerunek instytucji publicznych. MieszkaÅ„cy na co dzieÅ„ pÅ‚acÄ…cy kartÄ… chcÄ… mieć takÄ… możliwość również w urzÄ™dach i innych jednostkach administracji centralnej i samorzÄ…dowej.

Niektóre instytucje - dziaÅ‚ajÄ…c w uzasadnionym interesie publicznym - pro publico bono - wychodzÄ… naprzeciw tym potrzebom - proponujÄ… bezpÅ‚atne rozwiÄ…zania - pozwalajÄ…ce na wdrożenie bezkosztowych rozwiÄ…zaÅ„ umożliwiajÄ…cych akceptacjÄ™ pÅ‚atnoÅ›ci bezgotówkowych.

Dobrym przykÅ‚adem - jest Fundacja Polska Bezgotówkowa - powoÅ‚ana w wyniku porozumienia zawartego przez Ministra Rozwoju i Finansów, ZwiÄ…zek Banków Polskich, Visa Europe oraz Mastercard Europe w sprawie realizacji Programu Wsparcia Obrotu Bezgotówkowego w Polsce. Program pozwala na otrzymanie bezpÅ‚atnego terminala (wraz z pokryciem kosztów transakcji) dla wybranych instytucji publicznych do sierpnia 2021 roku.

BiorÄ…c pod uwagÄ™ cytowane powyżej koszty obrotu gotówkÄ… rozważenia wymaga możliwość podjÄ™cia dziaÅ‚aÅ„  w celu zmniejszenia kosztów podatników w tym obszarze. 

Mamy nadziejÄ™, że jednostki samorzÄ…du terytorialnego dziaÅ‚ajÄ…c bona fides - biorÄ…c pod uwagÄ™ powyższe argumenty - potraktujÄ… naszÄ… petycjÄ™ z należnÄ… atencjÄ… - i wdrożą odpowiednie dziaÅ‚ania celem zapewnienia powszechnoÅ›ci akceptacji pÅ‚atnoÅ›ci bezgotówkowych, dziÄ™ki którym osiÄ…gniÄ™te zostanÄ… kolejne cele zwiÄ…zane z uszczelnieniem systemu poboru podatków.

W skali makro - sukcesy zwiÄ…zane z uszczelnieniem systemu podatkowego od 3 lat - sÄ… olbrzymie – w skali mikro na poziomie samych jednostek samorzÄ…du terytorialnego pozostaje jeszcze wiele do zrobienia. 

BiorÄ…c pod uwagÄ™ powyższe: 

  • Na mocy art. 61 Konstytucji RP, w trybie art. 6 ust. 1 pkt. 1 lit c Ustawy z dnia 6 wrzeÅ›nia o dostÄ™pie do informacji publicznej (Dz.U.2016.1764 t.j. z 2016.10.26) wnosimy o udzielenie informacji publicznej w przedmiocie  - Czy Jednostka (Adresat wniosku)  - na dzieÅ„ zÅ‚ożenia niniejszego wniosku - akceptuje w relacjach z Interesantami/Podatnikami - pÅ‚atnoÅ›ci bezgotówkowe? (za pomocÄ… terminali do obrotu bezgotówkowego z wykorzystaniem kart pÅ‚atniczych i innych instrumentów pÅ‚atniczych)

PiszÄ…c o pÅ‚atnoÅ›ciach bezgotówkowych - wnioskodawca ma na myÅ›li - możliwość pÅ‚atnoÅ›ci przez Interesanta/Podatnika - kartÄ… na miejscu, a nie bezgotówkowe pÅ‚atnoÅ›ci przelewowe dokonywane za pomocÄ… rachunków bankowych. 

  • JeÅ›li odpowiedź na powyższe pytanie jest negatywna - na mocy art. 6 ust. 1 pkt. 1 lit a (informacja o zamierzeniach dziaÅ‚aÅ„ wÅ‚adzy ustawodawczej oraz wykonawczej) Ustawy o dostÄ™pie do informacji publicznej - wnosimy o udzielenie informacji publicznej w przedmiocie – czy i kiedy planowane jest wdrożenie tego typu uÅ‚atwieÅ„ w dokonywaniu pÅ‚atnoÅ›ci przez Interesantów/Podatników? (w tym przypadku prosimy o podanie przybliżonej daty wprowadzenia wzmiankowanych uÅ‚atwieÅ„) 
  • Jeżeli odpowiedź na powyższe pytanie z pkt 1) jest negatywna - wnosimy o udzielnie informacji publicznej w przedmiocie stanu faktycznego zwiÄ…zanego z uwarunkowaniami - z powodu których do tej pory - uÅ‚atwienie dla Interesantów/Podatników w zakresie akceptacji pÅ‚atnoÅ›ci w formie bezgotówkowej nie zostaÅ‚o wprowadzone (prosimy o krótki opis najwiÄ™kszych istniejÄ…cych przeszkód w tym zakresie) 
  • W trybie wyżej wzmiankowanych przepisów - jeÅ›li odpowiedź na powyższe pytanie z pkt 1) jest twierdzÄ…ca - wnosimy o udzielenie informacji publicznej poprzez wskazanie sposobu realizacji akceptacji pÅ‚atnoÅ›ci bezgotówkowych liczby terminali pÅ‚atniczych funkcjonujÄ…cych w urzÄ™dzie jednostki - na dzieÅ„ zÅ‚ożenia przedmiotowego wniosku.
  • W trybie wyżej powoÅ‚anych przepisów - jeÅ›li odpowiedź na pytanie z pkt. 1 niniejszego wniosku jest twierdzÄ…ca - wnosimy o podanie nazwy podmiotu Å›wiadczÄ…cego dla Jednostki usÅ‚ugi w analizowanym powyżej zakresie oraz koszty użytkowania terminali - scilicet ile wynosi miesiÄ™czna opÅ‚ata za użytkowanie terminali - dzierżawa oraz koszty akceptacji kart bezgotówkowych i innych instrumentów pÅ‚atniczych ? (% lub % plus stawka w pln )
  • Na mocy wyżej powoÅ‚anych dyspozycji prawa wnosimy o udzielenie informacji publicznej w przedmiocie imienia i nazwiska oraz danych kontaktowych Pracownika Jednostki (adresu e-mail oraz numeru telefonu) który w zakresie powierzonych kompetencji wykonuje zadania zwiÄ…zane z obsÅ‚ugÄ… funkcjonowania Jednostki w zwiÄ…zku z wyżej powoÅ‚anÄ… problematykÄ….
  • Na mocy wyżej wzmiankowanych przepisów – wnosimy o podanie przypisanego podmiotowi numeru NIP za poÅ›rednictwem którego podmiot dokonuje rozliczeÅ„ z podatku dochodowego lub skÅ‚adek na ubezpieczenie spoÅ‚eczne oraz numeru NIP za pomocÄ… którego podmiot dokonuje rozliczeÅ„ z podatku od towarów i usÅ‚ug.
  1. II) Petycja OdrÄ™bna: - procedowana w trybie Ustawy o petycjach (Dz.U.2018.870 t.j. z dnia 2018.05.10) - dla uÅ‚atwienia i zmniejszenia biurokracji doÅ‚Ä…czamy jÄ… do niniejszego wniosku. Nie jest to Å‚Ä…czenie trybów - zatem prosimy kwalifikować niniejsze pisma jako dwa Å›rodki prawne - wniosek oznaczonÄ… - I i odrÄ™bnÄ… petycjÄ™ oznaczonÄ… II  - vide -  J. Borkowski (w:) B. Adamiak, J. Borkowski, Kodeks postÄ™powania…, s. 668; por. także art. 12 ust. 1 komentowanej ustawy - dostÄ™pne w sieci Internet.  

Dla odseparowania od wniosku – petycji  - postulaty zwiÄ…zane z petycjÄ… – numeruje siÄ™  nowymi oznaczeniami 1P, 2P, etc.

 

1P) Na mocy art. 63 Konstytucji RP w ramach przepisów art 2 pkt 1, 2 i 3 Ustawy z dnia 11 lipca 2014 r. o petycjach (Dz.U.2014.1195 z dnia 2014.09.05) w zwiÄ…zku z art. 241 Kodeksu postÄ™powania administracyjnego (wnioski optymalizujÄ…ce funkcjonowanie administracji publicznej), wnosimy petycjÄ™ do organu Jednostki o próbÄ™ dokonania analizy - możliwoÅ›ci wdrożenia w Jednostce procedur zwiÄ…zanych z peÅ‚nym zabezpieczeniem potrzeb Interesantów - dot. pÅ‚atnoÅ›ci bezgotówkowych - wg. powyżej zawartego szerokiego opisu. 

2P) Na bazie dokonanej analizy wnosimy o krótkie, kilkuzdaniowe podsumowanie w odpowiedzi na niniejszÄ… petycjÄ™ - mocnych i sÅ‚abych stron ewentualnego wdrożenia procedur peÅ‚nego zaspokojenia żądaÅ„ Interesantów - pod kÄ…tem pÅ‚atnoÅ›ci bezgotówkowych w Jednostce. 

OczywiÅ›cie w odniesieniu do obecnie panujÄ…cego w Jednostce stanu faktycznego.  

Aby zachować pełną jawność i transparentność działań wyrażamy zgodę na opublikowanie treści petycji wraz z danymi podmiotu składającego petycję na stronie internetowej podmiotu rozpatrującego petycję lub urzędu go obsługującego (Adresata).

Pomimo, że nie wnioskujemy o informacjÄ™ przetworzonÄ… w zakresie wymagajÄ…cym znacznych nakÅ‚adów pracy, uzasadniamy nasze pytania stosownie do brzmienia art. 3 ust. 1 pkt. 1 Ustawy o dostÄ™pie do informacji publicznej – tym, że przedmiotowa informacja oraz ewentualna późniejsza  próba optymalizacji tego obszaru wydaje siÄ™ szczególnie istotna z punktu widzenia Interesu SpoÅ‚ecznego. 

Aby zachować peÅ‚nÄ… jawność i transparentność dziaÅ‚ania – przewidujemy publikacjÄ™ wyników wnioskowania oraz wybranych odpowiedzi – w naszym portalu www.frob.pl  

Dane dotyczÄ…ce sposobu odpowiedzi: 

Wnosimy o zwrotne potwierdzenie otrzymania niniejszego wniosku - w trybie odnoÅ›nych przepisów - na adres e-mail poczta@frob.pl

Wnosimy o to, aby odpowiedź w  przedmiocie powyższych pytaÅ„ zÅ‚ożonych na mocy art. 61 i 63 Konstytucji RP w zwiÄ…zku z art.  241 KPA, zostaÅ‚a udzielona - zwrotnie na adres e-mail poczta@frob.pl

Wnosimy o niewykonywanie telefonów do wnioskodawcy - stosownie do art. 14 §1 KPA  oraz przesyÅ‚anie odpowiedzi - jedynie w formie elektronicznej (bez użycia poczty konwencjonalnej)  pod podany wyżej adres: poczta@frob.pl    - przypominamy, że zarówno WÅ‚adza Ustawodawca, jak i Wykonawcza szczególnÄ… rolÄ™ przywiÄ…zuje w ostatnim czasie do komunikacji elektronicznej z Interesantami.   

Wniosek został sygnowany kwalifikowanym podpisem elektronicznym - stosownie do wytycznych Ustawy z dnia 5 września 2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej (Dz.U.2016.1579 dnia 2016.09.29)

Dodatkowe informacje:

Stosownie do art. 4 ust. 2 pkt. 1 Ustawy o petycjach (Dz.U.2018.870 t.j. z dnia 2018.05.10) -  osobÄ… reprezentujÄ…ca Podmiot wnoszÄ…cy petycjÄ™ - jest Prezes ZarzÄ…du Robert Łaniewski

Stosownie do art. 4 ust. 2 pkt. 5 ww. Ustawy - petycja niniejsza zostaÅ‚a zÅ‚ożona za pomocÄ… Å›rodków komunikacji elektronicznej - a wskazanym zwrotnym adresem poczty elektronicznej jest: poczta@frob.pl

Adresatem Petycji - jest Organ ujawniony w komparycji - jednoznacznie identyfikowalny za pomocą uzyskanego z Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu - adresu e-mail !

 

Z poważaniem,

Robert Łaniewski

 

Prezes ZarzÄ…du

Fundacja Rozwoju Obrotu Bezgotówkowego

www.frob.pl

 

 

Załączniki

Typ Nazwa Komentarz Data Dodał
załącznik FROB_...9.pdf 2019-11-06 13:14:14 Kwolek Kamil

Informacje o artykule

Autor:
Zredagował(a): Kamil Kwolek
Data powstania: 06.11.2019 13:14
Data ostatniej modyfikacji:
Liczba wyświetleń: 2286

Archiwum

Lp. Tytuł Data modyfikacji Zredagował
menu