-
2019-09-05 11:53:29
Inicjatywa - Wszyscy mamy obowiązek pytać o sprawy publiczne
Kierownik Jednostki SamorzÄ…du Terytorialnego (dalej JST) - w rozumieniu art. 33 ust. 3 Ustawy o samorzÄ…dzie gminnym (Dz.U.2018.994 t.j. z dnia 2018.05.24)
Dane wnioskodawcy/wspóÅ‚wnioskodawcy znajdujÄ… siÄ™ poniżej oraz - w zaÅ‚Ä…czonym pliku sygnowanym bezpiecznym podpisem elektronicznym, weryfikowanym kwalifikowanym certyfikatem - stosownie do dyspozycji Ustawy z dnia 5 wrzeÅ›nia 2016 r. o usÅ‚ugach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej (Dz.U.2016.1579 dnia 2016.09.29) oraz przepisów art. 4 ust. 5 Ustawy o petycjach (Dz.U.2018.870 t.j. z dnia 2018.05.10) - Data dostarczenia - zgodna z dyspozycjÄ… art. 61 pkt. 2 Ustawy Kodeks Cywilny (Dz.U.2018.1025 t.j. z dnia 2018.05.29)
Preambuła Wniosku:
Jak wynika z uprzednio przeprowadzanych wnioskowaÅ„ do Gmin oraz z analizy budżetów Gmin/Miast - redukcja kosztów zwiÄ…zanych z korzystaniem z usÅ‚ug telekomunikacyjnych - przebiega w gminach - bardzo wolno.
Obecnie zamierzamy zapytać o stan faktyczny dotyczący 2019 r.
Uzyskane przez nas odnośne dane dotyczące 2018 r. są w przypadku części Gmin - już na pierwszy rzut oka - wymagające optymalizacji.
Tym razem pytamy o 2019 r.
Tymczasem - dla porównania - w przypadku Osób fizycznych i Firm - ponoszone rzeczone koszty - zmniejszyÅ‚y siÄ™ w ostatnich 10 latach bardzo znacznie - czÄ™stokroć kilkukrotnie np. z 1500 pln na 100 pln.
OczywiÅ›cie - Wnioskodawca jest Å›wiadomy, że nie można miarodajnie - porównywać ad hoc - optymalizacjÄ™ kosztów ponoszonych przez Osoby Fizyczne czy firmy do dokonanej redukcji kosztów - ponoszonych przez Instytucje Publiczne.
Jednakże warto zrealizować rekonesans - w tym obszarze i dokonać stosownej analizy - wykazujÄ…c troskÄ™ o wydatkowanie Å›rodków publicznych pochodzÄ…cych z pieniÄ™dzy Podatników.
Media donoszÄ… o sytuacjach typu - vide - http://www.tvp.info/35584545/50-tys-zl-rachunku-za-sluzbowy-telefon-tyle-w-tydzien-wydzwonila-hanna-gronkiewiczwaltz
(Materiał TVP info z 2018 r.)
W rzeczonym artykule czytamy m.in: “(…) 50 tysiÄ™cy zÅ‚otych w tydzieÅ„. Okazuje siÄ™, że tak pokaźnÄ… sumÄ™ można wydać na... rozmowy telefoniczne. Tym rekordem może pochwalić siÄ™ warszawska prezydent (…)”
Jak wynika z materiaÅ‚u w czerwcu kilka lat wczeÅ›niej - byÅ‚o to jedynie (…) 22 tys. pln - sic !
Powyższe informacje utwierdzajÄ… nas w tym, że sanacja i optymalizacja pieniÄ™dzy podatników w tym obszarze wydaje siÄ™ niezbÄ™dna.
Zdaniem Wnioskodawcy:
DziÄ™ki dziaÅ‚aniom sfer RzÄ…dowych (w skali makro) w ostatnim czasie sytuacja ulega poprawie, jednakże bez szybkiej sanacji tego obszaru (w skali mikro) również w Gminach - proces ten bÄ™dzie w dalszym ciÄ…gu przebiegaÅ‚ zbyt wolno - bez namacalnych sukcesów w postaci znaczÄ…cej poprawy w wydatkowaniu Å›rodków publicznych w tym obszarze.
W związku z powyższym:
I Wniosek:
- 1.1) Na mocy art. 61 Konstytucji RP, w trybie inter alia: art. 6 ust. 1 pkt 3 lit. f, art. 6 ust. 1 pkt 5 Ustawy z dnia 6 września o dostępie do informacji publicznej (Dz.U.2018.1330 t.j. z 2018.07.10) - wnosimy o udzielnie informacji publicznej w przedmiocie - jakie łączne koszty poniosła Gmina (Adresat Wniosku - bez nadzorowanych Jednostek Organizacyjnych) w okresie 5 pierwszych miesięcy 2019 r. (styczeń-maj 2019 r.) w związku z korzystaniem z usług telekomunikacyjnych?
W niniejszym pytaniu wnioskodawca ma na myÅ›li - koszty en bloc - użytkowania sÅ‚użbowych telefonów komórkowych wykorzystywanych do wykonywania zadaÅ„ publicznych.
- 1.2) Dodatkowo, w kontekÅ›cie pytania z §1.1 - w trybie wyżej powoÅ‚anych przepisów - wnosimy o :
- iloÅ›ci sÅ‚użbowych numerów telefonów komórkowych - jakie na dzieÅ„ zÅ‚ożenia niniejszego sÄ… w posiadaniu UrzÄ™du
- wyszczególnienie nazw Operatorów z jakimi UrzÄ…d ma sygnowane umowy
- iloÅ›ci sygnowanych umów z danym operatorem
- data/czas wygaśnięcia umowy
Stan na dzień złożenia niniejszego wniosku.
Fakultatywnie i dla ułatwienia Urząd może odpowiedzieć na wszystkie pytania zawarte w niniejszym wniosku - en bloc - za pomocą załączonego - poniżej przez wnioskodawcę - pliku programu Word.
W rzeczonym pliku Wnioskodawca dla wiÄ™kszej przejrzystoÅ›ci umieÅ›ciÅ‚ jedynie pytania oraz tabele zawierajÄ…ce kolumny i rekordy zwiÄ…zane z zadawanymi pytaniami - uÅ‚atwiajÄ…c w ten sposób udzielenie informacji publicznej w przedmiocie wyżej sygnalizowanych zagadnieÅ„.
Wzmiankowaną tabelę dotyczącą powyższych zagadnień - oznaczono - jako SEKCJA nr 1
BÄ™dziemy wdziÄ™czni za odpowiedź w tej wÅ‚aÅ›nie formie - uÅ‚atwi nam to publikacjÄ™ wyników na naszym portalu www.gmina.pl oraz ewentualne wszczynanie procedur sanacyjnych.
Nadmieniamy, iż powyższe pytania o informacjÄ™ publicznÄ… - wydajÄ… siÄ™ szczególnie istotne z punktu widzenia interesu publicznego pro publico bono - nawiÄ…zujÄ…c do art. 3 ust. 1 pkt. 1 Ustawy z dnia 6 wrzeÅ›nia o dostÄ™pie do informacji publicznej (Dz.U.2018.1330 t.j. z 2018.07.10) - gdyż ten obszar wydatkowania pieniÄ™dzy podatników - wydaje siÄ™ (jak wynika z uprzednio uzyskanych przez nas odpowiedzi) - szczególnie wymagać - wdrożenia procedur optymalizacji finansowej - tak aby w interesie publicznym wykorzystać dużą konkurencjÄ™ panujÄ…cÄ… wÅ›ród operatorów telefonii komórkowej.
Przedmiotowy obszar wydaje siÄ™ również szczególnie istotny z punktu widzenia spraw bezpieczeÅ„stwa i wspierania producentów nie stanowiÄ…cych zagrożenia dla bezpieczeÅ„stwa - media i struktury rzÄ…dowe wielu PaÅ„stw w ostatnim czasie szeroko informujÄ… o tej problematyce ad exemplum:
https://www.tvp.info/41281357/pompeo-o-chinskiej-technologii-jej-instalowanie-niesie-ryzyko USA !!!!
https://www.tvp.info/40814793/chinskie-technologie-budza-obawy-na-swiecie
W naszym Kraju - problem ten również zostaÅ‚ już zauważony:
- 2) W trybie wyżej wymienionych przepisów - wnosimy o kwantyfikacjÄ™ wysokoÅ›ci odnoÅ›nych abonamentów w ramach pierwszych piÄ™ciu miesiÄ™cy 2019 r. - dla uÅ‚atwienia zaÅ‚Ä…czamy tabelÄ™ - gdzie w sekcji II - znajdujÄ… siÄ™ odnoÅ›ne rubryki do wypeÅ‚nienia.
II - Petycja OdrÄ™bna - procedowana w trybie Ustawy o petycjach (Dz.U.2018.870 t.j. z dnia 2018.05.10) - dla uÅ‚atwienia i zmniejszenia biurokracji doÅ‚Ä…czamy jÄ… do niniejszego wniosku. Nie jest to Å‚Ä…czenie trybów - zatem prosimy kwalifikować niniejsze pisma jako dwa Å›rodki prawne - wniosek oznaczonÄ… - I i odrÄ™bnÄ… petycjÄ™ oznaczonÄ… II - vide - J. Borkowski (w:) B. Adamiak, J. Borkowski, Kodeks postÄ™powania…, s. 668; por. także art. 12 ust. 1 komentowanej ustawy - dostÄ™pne w sieci Internet.
Dla odseparowania od wniosku - petycjodawca - postulaty zwiÄ…zane z petycjÄ… - numeruje nowymi oznaczeniami §1P, §2P, etc
Preambuła petycji:
W kontekÅ›cie alarmujÄ…cych informacji dotyczÄ…cych kosztów ponoszonych przez UrzÄ™dy w tym obszarze - w niektórych gminach: MateriaÅ‚ dziennikarski pt. "50 tys. zÅ‚ rachunku za sÅ‚użbowy telefon. Tyle w tydzieÅ„ wydzwoniÅ‚a Hanna Gronkiewicz-Waltz” vide - http://www.tvp.info/35584545/50-tys-zl-rachunku-za-sluzbowy-telefon-tyle-w-tydzien-wydzwonila-hanna-gronkiewiczwaltz
- 1P) Wnosimy - w trybie Ustawy o petycjach (Dz.U.2018.870 t.j. z dnia 2018.05.10) - o opublikowanie w Podmiotowej Stronie Biuletynu Informacji Publicznej - użytkowanych w UrzÄ™dzie wybranych numerów sÅ‚użbowych telefonów komórkowych, których użytkowanie może usprawnić komunikacjÄ™ z UrzÄ™dem.
OczywiÅ›cie petycja nie dotyczy publikacji w BIP - numerów telefonów, których udostÄ™pnienie mogÅ‚oby spowodować - nadmierne absorbowanie czasu Decydentów lub numerów, które z innych powodów nie powinny zostać udostÄ™pnione.
Zdaniem - wnioskodawcy - pozostaÅ‚a część numerów telefonów komórkowych powinna być opublikowana w BIP - co może przyczynić siÄ™ do usprawnienia komunikacji z UrzÄ™dem.
Jak wynika z analizy dokonanej przez PetycjodawcÄ™ - publikowanie wybranych numerów telefonów komórkowych w BIP gmin/miast jest obecnie rzadkÄ… praktykÄ…, a komunikacja typu ‘z telefon komórkowy - Interesant’ / ‘do telefon komórkowy - UrzÄ…d' - może przyczynić siÄ™ do znacznych oszczÄ™dnoÅ›ci kosztów poÅ‚Ä…czeÅ„ - po stronie Interesantów.
OczywistÄ… sprawÄ… jest, że to UrzÄ…d powinien podjąć arbitralnÄ… decyzjÄ™, które z numerów telefonów komórkowych nadajÄ… siÄ™ do publikacji w BIP - Petycjodawca wnosi jedynie o dokonanie analizy w tym obszarze.
Zdaniem wnoszÄ…cego podmiotu, niniejsza petycja dotyczy z pewnoÅ›ciÄ… zakresu wymienionego w art. 2 ust. 3 Ustawy o petycjach, odnoszÄ…c siÄ™ podjÄ™cia dziaÅ‚ania usprawniajÄ…cego komunikacjÄ™ z UrzÄ™dem, co w oczywisty sposób mieÅ›ci siÄ™ w zakresie zadaÅ„ i kompetencji adresata.
- 2P) Aby zachować pełną jawność i transparentność działań - wnosimy o opublikowanie treści petycji na stronie internetowej podmiotu rozpatrującego petycję lub urzędu go obsługującego (Adresata) - na podstawie art. 8 ust. 1 ww. Ustawy o petycjach - co jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na publikację wszystkich danych podmiotu wnoszącego petycję. Chcemy działać w pełni jawnie i transparentnie.
Optymalizację i wdrożenie procedury sanacyjnej - Petycjodawca - rozumie w tym przypadku - jako - ad exemplum - usprawnienie komunikacji w Urzędem.
Pozwalamy sobie powtórzyć, że w opinii Wnioskodawców,
WydziaÅ‚y/Referaty i UrzÄ™dnicy (Stanowiska Jednoosobowe) - posiadajÄ…cy w zakresie swoich kompetencji sprawy zwiÄ…zane - sensu largo - z ulepszeniem organizacji i usprawnieniem pracy Jednostki, a także lepszym zaspokojeniem potrzeb ludnoÅ›ci ludnoÅ›ci i redukcjÄ… wydatków publicznych - powinny angażować siÄ™ w tego typu procedury sanacyjne.
Pomimo, że nie wnioskujemy o informacjÄ™ przetworzonÄ… w zakresie wymagajÄ…cym znacznych nakÅ‚adów pracy, uzasadniamy nasze pytania stosownie do brzmienia art. 3 ust. 1 pkt. 1 Ustawy o dostÄ™pie do informacji publicznej – tym, że przedmiotowa informacja oraz ewentualna późniejsza próba optymalizacji tego obszaru wydaje siÄ™ szczególnie istotna z punktu widzenia Interesu SpoÅ‚ecznego. Nasze stanowisko i “Konstruktywny Niepokój Podatnika" w tej mierze koresponduje z ocenÄ… stanu faktycznego podnoszonÄ… przez Media : vide - http://www.tvp.info/35584545/50-tys-zl-rachunku-za-sluzbowy-telefon-tyle-w-tydzien-wydzwonila-hanna-gronkiewiczwaltz
Osnowa Petycji/Wniosku:
Wnioskodawca pozwala sobie zwrócić uwagÄ™ Decydentów, że jest Å›wiadom, iż zamieszczony wyżej materiaÅ‚ prasowy - jest może ekstremalny i dotyczy najwiÄ™kszej w Kraju Jednostki SamorzÄ…du Terytorialnego.
Jednakże - z udzielnych odpowiedzi - na zadawane przez WnioskodawcÄ™ pytania w trybie Ustawy o dostÄ™pie do informacji publicznej w poprzednich latach - wynika, że w mniejszych gminach - rzeczone koszty sÄ… proporcjonalnie - również bardzo wysokie.
Przewidujemy opublikowanie efektów Akcji na naszym portalu www.gmina.pl
- 3) Wnosimy o zwrotne potwierdzenie otrzymania niniejszego wniosku i petycji w trybie - odnoÅ›nych przepisów prawa - na adres e-mail optymalizacja-taryf@samorzad.pl
- 4) Wnosimy o to, aby odpowiedź w przedmiocie powyższych pytań złożonych na mocy art. 61 Konstytucji RP w związku z art. 241 KPA, została udzielona - zwrotnie na adres e-mail optymalizacja-taryf@samorzad.pl - stosownie do art. 13 ww. ustawy
- 5) Wniosek został sygnowany bezpiecznym, kwalifikowanym podpisem elektronicznym - stosownie do wytycznych Ustawy z dnia 5 września 2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej (Dz.U.2016.1579 dnia 2016.09.29)
Wnioskodawca:
Osoba Prawna
Szulc-Efekt sp. z o. o.
Prezes ZarzÄ…du: Adam Szulc
- Poligonowa 1
04-051 Warszawa
nr KRS: 0000059459
Kapitał Zakładowy: 222.000,00 pln
Dodatkowe informacje:
Stosownie do art. 4 ust. 2 pkt. 1 Ustawy o petycjach (Dz.U.2018.870 t.j. z dnia 2018.05.10) - osobÄ… reprezentujÄ…ca Podmiot wnoszÄ…cy petycjÄ™ - jest Prezes ZarzÄ…du Adam Szulc
Stosownie do art. 4 ust. 2 pkt. 5 ww. Ustawy - petycja niniejsza zostaÅ‚a zÅ‚ożona za pomocÄ… Å›rodków komunikacji elektronicznej - a wskazanym zwrotnym adresem poczty elektronicznej jest: optymalizacja-taryf@samorzad.pl
Adresatem Petycji - jest Organ ujawniony w komparycji - jednoznacznie identyfikowalny za pomocą uzyskanego z Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu - adresu e-mail !
Komentarz do Wniosku:
Adresat jest jednoznacznie identyfikowany - na podstawie - unikalnego adresu e-mail opublikowanego w Biuletynie Informacji Publicznej Jednostki i przypisanego do odnośnego Organu.
Rzeczony adres e-mail - zgodnie z dyspozycją art. 1 i 8 ustawy o dostępie do informacji publicznej - stanowiąc informację pewną i potwierdzoną - jednoznacznie oznacza adresata petycji/wniosku. (Oznaczenie adresata petycji/wniosku)
Pomimo, iż w rzeczonym wniosku powołujemy się na art. 241 Ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U.2016.23 t.j. z dnia 2016.01.07) - w naszym mniemaniu - nie oznacza to, że Urząd powinien rozpatrywać niniejsze wnioski w trybie KPA
W opinii Wnioskodawcy Urząd powinien w zależności od dokonanej interpretacji treści pisma - procedować nasze wnioski - w trybie Ustawy o petycjach (Dz.U.2014.1195 z dnia 2014.09.05) lub odpowiednio Ustawy o dostępie do informacji publicznej (wynika to zazwyczaj z jego treści i powołanych podstaw prawnych).
Zatem - wg. Wnioskodawcy niniejszy wniosek może być jedynie fakultatywnie rozpatrywany - jako optymalizacyjny w związku z art. 241 KPA.
W naszych wnioskach/petycjach czÄ™sto powoÅ‚ujemy sie na wzmiankowany art. 241 KPA - scilicet: "Przedmiotem wniosku mogÄ… być w szczególnoÅ›ci sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworzÄ…dnoÅ›ci, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony wÅ‚asnoÅ›ci, lepszego zaspokajania potrzeb ludnoÅ›ci.” - w sensie możliwoÅ›ci otwarcia procedury sanacyjnej.
Każdy Podmiot mający styczność z Urzędem - ma prawo i obowiązek - usprawniać struktury administracji samorządowej.
Zatem pomimo formy zewnętrznej - Decydenci mogą/powinni dokonać własnej interpretacji - zgodnie z brzmieniem art. 222 KPA.
Nazwa Wnioskodawca - jest dla uproszczenia stosowna jako synonim nazwy “Podmiot WnoszÄ…cy PetycjÄ™” - w rozumieniu art. 4 ust. 4 Ustawy o petycjach (Dz.U.2014.1195 z dnia 2014.09.05)
Pozwalamy sobie również przypomnieć, że ipso iure art. 2 ust. 2 Ustawy o dostÄ™pie do informacji publicznej “ (…) Od osoby wykonujÄ…cej prawo do informacji publicznej nie wolno żądać wykazania interesu prawnego lub faktycznego.
Wnioskodawca - pro forma podpisaÅ‚ - niniejszy wniosek - bezpiecznym kwalifikowanym podpisem elektronicznym (w zaÅ‚Ä…czeniu stosowne pliki) - choć wedÅ‚ug aktualnego orzecznictwa brak podpisu elektronicznego nie powoduje bezprzedmiotowoÅ›ci wniosku, stosownie do orzeczenia: Naczelnego SÄ…du Administracyjnego w Warszawie I OSK 1277/08. PodkreÅ›lamy jednoczeÅ›nie, iż przedmiotowy wniosek traktujemy jako próbÄ™ usprawnienia organizacji dziaÅ‚ania Jednostek Administracji Publicznej - w celu lepszego zaspokajania potrzeb ludnoÅ›ci. Do wniosku doÅ‚Ä…czono plik podpisany bezpiecznym kwalifikowanym podpisem elektronicznym, zawiera on takÄ… samÄ… treść, jak ta która znajduje siÄ™ w niniejszej wiadomoÅ›ci e-mail. Weryfikacja podpisu i odczytanie pliku wymaga posiadania oprogramowania, które bez ponoszenia opÅ‚at, można uzyskać na stronach WWW podmiotów - zgodnie z ustawÄ…, Å›wiadczÄ…cych usÅ‚ugi certyfikacyjne.
Celem naszych wniosków jest - sensu largo - usprawnienie, naprawa - na miarÄ™ istniejÄ…cych możliwoÅ›ci - funkcjonowania struktur Administracji Publicznej - gÅ‚ownie w Gminach/Miastach - gdzie jak wynika z naszych wniosków - stan faktyczny wymaga wszczÄ™cia procedur sanacyjnych.
W Jednostkach Pionu Administracji RzÄ…dowej - stan faktyczny jest o wiele lepszy.
Zwracamy uwagÄ™, że Ustawodawca do tego stopnia stara siÄ™ - poszerzyć spektrum możliwoÅ›ci porównywania cen i wyboru różnych opcji rynkowych oraz przeciwdziaÅ‚ać korupcji w Administracji Publicznej - że nakazaÅ‚ w §6 ust. 2 pkt. 2 zaÅ‚Ä…cznika nr 1 do RozporzÄ…dzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, (…) (Dz. U. z dnia 20 stycznia 2011 r.) - archiwizowanie, również wszystkich niezamówionych ofert, a co dopiero petycji i wniosków optymalizacyjnych. Cieszy nas ten fakt niemiernie, przyczyni siÄ™ z pewnoÅ›ciÄ… do wiÄ™kszej rozwagi w wydatkowaniu Å›rodków publicznych.
Duża ilość powoÅ‚ywanych przepisów prawa w przedmiotowym wniosku, wiąże siÄ™ z tym, że chcemy uniknąć wyjaÅ›niania intencji i podstaw prawnych w rozmowach telefonicznych - co rzadko, ale jednak, ciÄ…gle ma miejsce w przypadku nielicznych JST.
Jeżeli JST nie zgada się z powołanymi przepisami prawa, prosimy aby zastosowano podstawy prawne akceptowane przez JST.
Dobro Petenta i jawność życia publicznego jest naszym nadrzÄ™dnym celem, dlatego staramy siÄ™ również upowszechniać zapisy Ustawowe dotyczÄ…ce Wnioskowania. Kwestie te Ustawodawca podkreÅ›liÅ‚ i uregulowaÅ‚ w art. 63 Konstytucji RP: "Każdy ma prawo skÅ‚adać petycje, wnioski i skargi w interesie publicznym, wÅ‚asnym lub innej osoby za jej zgodÄ… do organów wÅ‚adzy publicznej oraz do organizacji i instytucji spoÅ‚ecznych w zwiÄ…zku z wykonywanymi przez nie zadaniami zleconymi z zakresu administracji publicznej." oraz w art. 54 ust. 1 Konstytucji RP "Każdemu zapewnia siÄ™ wolność wyrażania swoich poglÄ…dów oraz pozyskiwania i rozpowszechniania informacji."
PamiÄ™tajmy również o przepisach zawartych inter alia: w art. 225 KPA: "§ 1. Nikt nie może być narażony na jakikolwiek uszczerbek lub zarzut z powodu zÅ‚ożenia skargi lub wniosku albo z powodu dostarczenia materiaÅ‚u do publikacji o znamionach skargi lub wniosku, jeżeli dziaÅ‚aÅ‚ w granicach prawem dozwolonych. § 2. Organy paÅ„stwowe, organy jednostek samorzÄ…du terytorialnego i inne organy samorzÄ…dowe oraz organy organizacji spoÅ‚ecznych sÄ… obowiÄ…zane przeciwdziaÅ‚ać hamowaniu krytyki i innym dziaÅ‚aniom ograniczajÄ…cym prawo do skÅ‚adania skarg i wniosków lub dostarczania informacji - do publikacji - o znamionach skargi lub wniosku."
Eksperci NIK piszÄ…: "Niewielka liczba skÅ‚adanych wniosków o udzielenie informacji publicznej, liczba skarg zÅ‚ożonych do WSA, jak również liczba pozwów zÅ‚ożonych do sÄ…dów rejonowych, Å›wiadczyć może o braku zainteresowania w egzekwowaniu powszechnego prawa do informacji publicznej. Z drugiej strony, realizacjÄ™ tego prawa utrudniajÄ… podmioty zobowiÄ…zane do peÅ‚nej przejrzystoÅ›ci swojego dziaÅ‚ania, poprzez nieudostÄ™pnianie wymaganej informacji publicznej" [ProtokóÅ‚ pokontrolny dostÄ™pny w sieci Internet: LBY-4101-09/2010]. Mamy nadziejÄ™, zmienić powyższÄ… ocenÄ™, być może nasz wniosek choć w niewielkim stopniu – przyczyni siÄ™ do zwiÄ™kszenia tych wskaźników.
Postulujemy, ABY NASZA PETYCJA NIE BYÅA W Å»ADNYM RAZIE ÅÄ„CZONA Z PÓŹNIEJSZYM jakimkolwiek trybem zamówienia nie musimy dodawać, że mamy nadziejÄ™, iż wszelkie postÄ™powania bÄ™dÄ… prowadzone z uwzglÄ™dnieniem zasad uczciwej konkurencji - i o wyborze oferenta bÄ™dÄ… decydować jedynie ustalone przez decydentów kryteria zwiÄ…zane inter alia z parametrami ofert oraz cenÄ….
OczywiÅ›cie - wszelkie ewentualne postÄ™powania - ogÅ‚oszone przez JednostkÄ™ Administracji Publicznej - bÄ™dÄ…ce nastÄ™pstwem niniejszego wniosku - należy przeprowadzić zgodnie z rygorystycznymi zasadami wydatkowania Å›rodków publicznych - z uwzglÄ™dnieniem stosowania zasad uczciwej konkurencji, przejrzystoÅ›ci i transparentnoÅ›ci - zatem w peÅ‚ni lege artis.
Ponownie sygnalizujemy, że do wniosku doÅ‚Ä…czono plik podpisany bezpiecznym kwalifikowanym podpisem elektronicznym. Weryfikacja podpisu i odczytanie pliku wymaga posiadania oprogramowania, które bez ponoszenia opÅ‚at, można uzyskać na stronach WWW podmiotów - zgodnie z ustawÄ…, Å›wiadczÄ…cych usÅ‚ugi certyfikacyjne.
Informacje o artykule
Autor: Zredagował(a): Kamil Kwolek Data powstania: 05.09.2019 11:53 Data ostatniej modyfikacji: Liczba wyświetleń: 2413 Archiwum
Lp. Tytuł Data modyfikacji Zredagował