menu
drukuj

2019-06-19 12:28:39

Petycja - redukcja kosztów związanych z zamawianiem usług telekomunikacyjnych


Kierownik Jednostki SamorzÄ…du Terytorialnego (dalej JST)  - w rozumieniu art. 33 ust. 3 Ustawy o samorzÄ…dzie gminnym (Dz.U.2018.994 t.j. z dnia 2018.05.24)

 

Dane wnioskodawcy/wspóÅ‚wnioskodawcy znajdujÄ… siÄ™ poniżej oraz - w zaÅ‚Ä…czonym pliku sygnowanym bezpiecznym podpisem elektronicznym, weryfikowanym kwalifikowanym certyfikatem - stosownie do dyspozycji Ustawy z dnia 5 wrzeÅ›nia 2016 r. o usÅ‚ugach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej (Dz.U.2016.1579 dnia 2016.09.29)  oraz przepisów art. 4 ust. 5 Ustawy o petycjach (Dz.U.2018.870 t.j. z dnia 2018.05.10) - Data dostarczenia - zgodna z dyspozycjÄ… art. 61 pkt. 2 Ustawy Kodeks Cywilny (Dz.U.2018.1025 t.j. z dnia 2018.05.29)

 

PreambuÅ‚a Wniosku: 

Jak wynika z uprzednio przeprowadzanych przez nas akcji wnioskowania oraz z analizy budżetów Gmin/Miast - redukcja kosztów zwiÄ…zanych z zamawianiem usÅ‚ug telekomunikacyjnych - przebiega w gminach - bardzo wolno. 

 

Tymczasem - dla porównania - w przypadku Osób fizycznych i Firm - ponoszone rzeczone koszty - zmniejszyÅ‚y siÄ™ w ostatnich 10 latach bardzo znacznie - czÄ™stokroć kilkukrotnie np. z 1500 pln na 200 pln. 

OczywiÅ›cie - Wnioskodawca jest Å›wiadomy, że nie można miarodajnie - porównywać ad hoc - optymalizacjÄ™ kosztów ponoszonych przez Osoby Fizyczne czy firmy  do dokonanej redukcji kosztów - ponoszonych przez Instytucje Publiczne. 

Jednakże warto zrealizować rekonesans - w tym obszarze i dokonać stosownej analizy - wykazujÄ…c troskÄ™ o wydatkowanie Å›rodków publicznych pochodzÄ…cych z pieniÄ™dzy Podatników. 

Media donoszÄ… o sytuacjach typu - vide - http://www.tvp.info/35584545/50-tys-zl-rachunku-za-sluzbowy-telefon-tyle-w-tydzien-wydzwonila-hanna-gronkiewiczwaltz

Powyższe informacje utwierdzajÄ… nas w tym, że sanacja i optymalizacja pieniÄ™dzy podatników w tym obszarze wydaje siÄ™ niezbÄ™dna.  

 

Zdaniem Wnioskodawcy: 

DziÄ™ki dziaÅ‚aniom sfer RzÄ…dowych (w skali makro) w ostatnim czasie sytuacja ulega  poprawie, jednakże bez szybkiej sanacji tego obszaru  (w skali mikro) - proces ten w Gminach bÄ™dzie w dalszym ciÄ…gu przebiegaÅ‚ zbyt wolno   - bez namacalnych sukcesów w postacji znaczÄ…cej poprawy w wydatkowaniu Å›rodków publicznych w tym obszarze.  

 

W zwiÄ…zku z powyższym: 

 

I Wniosek: 

 

  • 1.1) Na mocy art. 61 Konstytucji RP, w trybie inter alia:  art. 6 ust. 1 pkt 3 lit. f,  art. 6 ust. 1 pkt 5  Ustawy z dnia 6 wrzeÅ›nia o dostÄ™pie do informacji publicznej (Dz.U.2018.1330 t.j. z 2018.07.10)   - wnosimy o udzielnie informacji publicznej w przedmiocie -jakie Å‚Ä…czne koszty poniosÅ‚a Gmina (Adresat Wniosku - bez nadzorowanych Jednostek Organizacyjnych) w 2018 r. w zwiÄ…zku z korzystaniem z usÅ‚ug telekomunikacyjnych? 

W niniejszym pytaniu wnioskodawca ma na myÅ›li - koszty en bloc - użytkowania sÅ‚użbowych telefonów komórkowych wykorzystywanych do wykonywania zadaÅ„ publicznych.  

  • 1.2)Dodatkowo, w kontekÅ›cie pytania z §1.1 -  w trybie wyżej powoÅ‚anych przepisów - wnosimy o :

-  wyszczególnienie nazw Operatorów z jakimi UrzÄ…d ma sygnowane umowy

-  iloÅ›ci sygnowanych umów z danym operatorem 

-  czas wygaÅ›niÄ™cia umowy 

 

Fakultatywnie i dla uÅ‚atwienia UrzÄ…d może odpowiedzieć  na wszystkie pytania zawarte w niniejszym wniosku - en bloc - za pomocÄ… zaÅ‚Ä…czonego - poniżej przez wnioskodawcÄ™ - pliku programu Word.

W rzeczonym pliku Wnioskodawca dla wiÄ™kszej przejrzystoÅ›ci  umieÅ›ciÅ‚ jedynie pytania oraz tabele zawierajÄ…ce kolumny i rekordy zwiÄ…zane z zadawanymi pytaniami - uÅ‚atwiajÄ…c w ten sposób udzielenie informacji publicznej w przedmiocie wyżej sygnalizowanych zagadnieÅ„. 

Wzmiankowaną tabelę dotyczącą powyższych zagadnień - oznaczono - jako SEKCJA nr 1

BÄ™dziemy wdziÄ™czni za odpowiedź w tej wÅ‚aÅ›nie formie - uÅ‚atwi nam to publikacjÄ™ wyników  na naszym portalu www.gmina.pl oraz ewentualne wszczynanie procedur sanacyjnych.  

 

  • 2 Wnosimy o udzielenie informacji publicznej w przedmiocie wyszczególnienia  posiadanych - na stanie ewidencyjnym przez urzÄ…d telefonów komórkowych:

- nazwy producenta

- nazwy modelu 

- czasu użytkowania 

 

Jeżeli odpowiadajÄ…c na pytanie z §1.3 - kierownik Jednostki JST uzna, że udzielenie odpowiedzi wymaga w tym przypadku przygotowania informacji w dużej mierze przetworzonej - Wnioskodawca zadowoli siÄ™ odpowiedziÄ… w formie wyciÄ…gu lub kopii z odnoÅ›nej ewidencji ksiÄ™gowej UrzÄ™du.  

Nadmieniamy, iż pytania z § 2 wydajÄ… siÄ™ szczególnie istotne z punktu widzenia interesu publicznego pro publico bono - nawiÄ…zujÄ…c do art. 3 ust. 1 pkt. 1 Ustawy z dnia 6 wrzeÅ›nia o dostÄ™pie do informacji publicznej (Dz.U.2018.1330 t.j. z 2018.07.10) - gdyż ten obszar wydatkowania pieniÄ™dzy podatników - wydaje siÄ™ (jak wynika z uprzednio uzyskanych przez nas odpowiedzi) - szczególnie wymagać - wdrożenia procedur optymalizacji finansowej - tak aby w interesie publicznym wykorzystać dużą konkurencjÄ™ panujÄ…cÄ… wsród operatorów telefonii komórkowej. 

 

Przedmiotowy obszar wydaje siÄ™ również szczególnie istotny z punktu widzenia spraw bezpieczeÅ„stwa i wspierania producentów nie stanowiÄ…cych zagrożenia dla bezpieczeÅ„stwa - media i struktury rzÄ…dowe wielu PaÅ„stw w ostatnim czasie szeroko informujÄ… o tej problematyce ad exemplum: 

https://www.tvp.info/41281357/pompeo-o-chinskiej-technologii-jej-instalowanie-niesie-ryzyko USA !!!!

http://www.tokfm.pl/Tokfm/7,103086,24789615,donald-trump-uderza-w-huawei-prezydent-usa-podpisal-specjalne.html

https://www.tvp.info/40814793/chinskie-technologie-budza-obawy-na-swiecie

W naszym Kraju - problem ten również zostaÅ‚ już zauważony:

https://forsal.pl/artykuly/1391986,huawei-rzad-odlozy-chinskie-telefony-abw-wydala-resortom-specjalne-zalecenia.html

 

- dla uÅ‚atwienia - jeÅ›li urzÄ…d nie prowadzi stosownych ewidencji - w zaÅ‚Ä…czniku w Sekcji II znajduje siÄ™ odnoÅ›na tabelka. 

 

  • 3) W trybie wyżej wymienionych przepisów - wnosimy o kwantyfikacjÄ™ wysokoÅ›ci odnoÅ›nych abonamentów - dla uÅ‚atwienia zaÅ‚Ä…czamy tabelÄ™ - gdzie w sekcji III - znajdujÄ… siÄ™ odnoÅ›ne rubryki do wypeÅ‚nienia. 

 

  • 4) W trybie wzmiankowanych przepisów  w celu analizy odpowiedzi w kontekÅ›cie dyspozycji §20 RozporzÄ…dzenia Rady Ministrów z  dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram InteroperacyjnoÅ›ci, minimalnych wymagaÅ„ dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagaÅ„ dla systemów teleinformatycznych (Dz.U.2017.2247 t.j. z 2017.12.05) - wnosimy o udzielnie informacji publicznej w przedmiocie - czy Gmina korzyta z bezprzewodowego dostÄ™pu do sieci Internet  ?  jeÅ›li rzeczona odpowiedź jest twierdzÄ…ca wnosimy o udzielenie informacji publicznej o rodzaju przedmiotowego dostÄ™pu: LTE/RADIOWY/SATELITARNY

 

Dla ułatwienia w załączniku - znajduje się odnośna tabela - z oznaczoną sekcją IV.

 

  • 5) W kontekÅ›cie dyspozycji Ustawy z dnia 26 kwietnia 2007 r. o zarzÄ…dzaniu kryzysowym (Dz.U. 2007 nr 89 poz. 590) - wnosimy o udzielenie informacji publicznej w przedmiocie - jakie Å›rodki komunikacji elektronicznej do wspierania UrzÄ™dników w sytuacji wymagajÄ…cej zarzÄ…dzania kryzysowego posiada gmina - na dzieÅ„ zÅ‚ożenia przedmiotowego wniosku? 

 

II - Petycja OdrÄ™bna - procedowana w trybie Ustawy o petycjach (Dz.U.2018.870 t.j. z dnia 2018.05.10) - dla uÅ‚atwienia i zmniejszenia biurokracji doÅ‚Ä…czamy jÄ… do niniejszego wniosku (nie jest to Å‚Ä…czenie trybów - zatem prosimy kwalifikować niniejsze pisma jako dwa Å›rodki prawne - wniosek oznaczonÄ… - I i odrÄ™bnÄ… petycjÄ™ oznaczonÄ… II  - vide -  J. Borkowski (w:) B. Adamiak, J. Borkowski, Kodeks postÄ™powania…, s. 668; por. także art. 12 ust. 1 komentowanej ustawy - dostÄ™pne w sieci Internet)  

Dla odseparowania od wniosku - petycjodawca - postulaty zwiÄ…zane z petycjÄ… - numeruje nowymi oznaczeniami §1P, §2P, etc 

 

PreambuÅ‚a petycji: 

 

W kontekÅ›cie alarmujÄ…cych informacji dotyczÄ…cych kosztów ponoszonych przez UrzÄ™dy w tym obszarze -  w niektórych gminach: MateriaÅ‚ dziennikarski pt. "50 tys. zÅ‚ rachunku za sÅ‚użbowy telefon. Tyle w tydzieÅ„ wydzwoniÅ‚a Hanna Gronkiewicz-Waltz” vide -  http://www.tvp.info/35584545/50-tys-zl-rachunku-za-sluzbowy-telefon-tyle-w-tydzien-wydzwonila-hanna-gronkiewiczwaltz  

 

  • 1P)Wnosimy - w trybie Ustawy o petycjach (Dz.U.2018.870 t.j. z dnia 2018.05.10)   -  o zebranie ofert rynkowych w tym obszarze oraz dokonanie analizy wydatków ponoszonych w przedmiotowym obszarze; 

oraz powiadomienie wnioskodawcy - czy z wykonanej wyżej wzmiankowanej analizy  wynika, że zasadnym bÄ™dzie - w ciÄ…gu najbliższego roku - aneksowanie umów lub ogÅ‚oszenie postepowaÅ„ optymalizacyjnych w tym obszarze.  

OczywiÅ›cie ABY NASZA PETYCJA NIE BYŁA W Å»ADNYM RAZIE ŁĄCZONA Z PÓŹNIEJSZYM trybem zamówienia  nie musimy dodawać, Å¼e mamy nadziejÄ™, iż postÄ™powanie bÄ™dzie prowadzone z uwzglÄ™dnieniem zasad uczciwej konkurencji - i o wyborze oferenta bÄ™dÄ… decydować jedynie ustalone przez decydentów kryteria zwiÄ…zane inter alia z bezpieczeÅ„stwem oraz cena. 

 

  • 2P)Aby zachować peÅ‚nÄ… jawność i transparentność dziaÅ‚aÅ„ - wnosimy o opublikowanie treÅ›ci petycji na stronie internetowej podmiotu rozpatrujÄ…cego petycjÄ™ lub urzÄ™du go obsÅ‚ugujÄ…cego (Adresata)  - na podstawie art. 8 ust. 1 ww. Ustawy o petycjach   - co jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na publikacjÄ™ wszystkich danych. Chcemy dziaÅ‚ać w peÅ‚ni jawnie i transparentnie. 

 

OptymalizacjÄ™ i wdrożenie procedury sanacyjnej - Petycjodawca - rozumie w tym przypadku - jako - ad exemplum - zamówienie taÅ„szych i lepszej jakoÅ›ci usÅ‚ug, etc - w ramach procedowanego ewentualnego postÄ™powania o wyÅ‚onienie nowego dostawcy - zgodnie z zasadami wydatkowania Å›rodków publicznych.

 

 

Osnowa Petycji:

Wnioskodawca pozwala sobie zwrócić uwagÄ™ Decydentów, że jest Å›wiadom, iż zamieszczony  wyżej materiaÅ‚ prasowy - jest może ekstremalny  i dotyczy najwiÄ™kszej w Kraju Jednostki SamorzÄ…du Terytorialnego.

Jednakże - z udzielnych odpowiedzi - na zadawane przez WnioskodawcÄ™ pytania w trybie Ustawy o dostÄ™pie do informacji publicznej  w poprzednich latach - wynika, że w mniejszych gminach - rzeczone koszty sÄ… proporcjonalnie - również bardzo wysokie.

 

Pozwalamy sobie powtórzyć, że w opinii Wnioskodawców,  

WydziaÅ‚y/Referaty i UrzÄ™dnicy (Stanowiska Jednoosobowe) - posiadajÄ…cy w zakresie swoich kompetencji sprawy zwiÄ…zane - sensu largo - z redukcjÄ… wydatków publicznych  - powinny zgodnie z zasadami konkurencji - korzystać z drastycznego spadku cen i poprawy jakoÅ›ci usÅ‚ug - jaki dokonaÅ‚ siÄ™ w tym obszarze w ciÄ…gu ostatnich lat.

 

 

Pomimo, że nie wnioskujemy o informacjÄ™ przetworzonÄ… w zakresie wymagajÄ…cym znacznych nakÅ‚adów pracy, uzasadniamy nasze pytania  stosownie do brzmienia art. 3 ust. 1 pkt. 1 Ustawy o dostÄ™pie do informacji publicznej  – tym, że przedmiotowa informacja oraz ewentualna późniejsza  próba optymalizacji tego obszaru wydaje siÄ™ szczególnie istotna z punktu widzenia Interesu SpoÅ‚ecznego. Nasze stanowisko i "Konstruktywny Niepokój Podatnika" w tej mierze koresponduje z ocenÄ… stanu faktycznego podnoszonÄ… przez Media :  vide - http://www.tvp.info/35584545/50-tys-zl-rachunku-za-sluzbowy-telefon-tyle-w-tydzien-wydzwonila-hanna-gronkiewiczwaltz

 

Przewidujemy opublikowanie efektów Akcji na naszym portalu www.gmina.pl 

 

 

  • 6) Wnosimy o zwrotne potwierdzenie otrzymania niniejszego wniosku i petycji w trybie - odnoÅ›nych przepisów prawa -  na adres e-mail tansze-taryfy@samorzad.pl
  • 7) Wnosimy o to, aby odpowiedź w  przedmiocie powyższych pytaÅ„ zÅ‚ożonych na mocy art. 61 Konstytucji RP w zwiÄ…zku z art.  241 KPA, zostaÅ‚a udzielona - zwrotnie na adres e-mail tansze-taryfy@samorzad.pl - stosownie do art. 13 ww. ustawy 
  • 8) Wniosek zostaÅ‚ sygnowany bezpiecznym, kwalifikowanym podpisem elektronicznym - stosownie do wytycznych Ustawy z dnia 5 wrzeÅ›nia 2016 r. o usÅ‚ugach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej (Dz.U.2016.1579 dnia 2016.09.29)

 

Wnioskodawca:

Osoba Prawna

Szulc-Efekt sp. z o. o.

Prezes ZarzÄ…du: Adam Szulc

  1. Poligonowa 1

04-051 Warszawa

nr KRS: 0000059459

KapitaÅ‚ ZakÅ‚adowy: 222.000,00 pln 

www.gmina.pl    www.samorzad.pl

 

Dodatkowe informacje:

Stosownie do art. 4 ust. 2 pkt. 1 Ustawy o petycjach (Dz.U.2014.1195 z dnia 2014.09.05) -  osobÄ… reprezentujÄ…ca Podmiot wnoszÄ…cy petycjÄ™ - jest Prezes ZarzÄ…du Adam Szulc

Stosownie do art. 4 ust. 2 pkt. 5 ww. Ustawy - petycja niniejsza zostaÅ‚a zÅ‚ożona za pomocÄ… Å›rodków komunikacji elektronicznej - a wskazanym zwrotnym adresem poczty elektronicznej jest: tansze-taryfy@samorzad.pl 

Adresatem Petycji - jest Organ ujawniony w komparycji jednoznacznie identyfikowalny  za pomocÄ… uzyskanego z Biuletynu Informacji Publicznej UrzÄ™du - adresu e-mail !

 

 

Komentarz do Wniosku: 

Pomimo, iż w rzeczonym wniosku powoÅ‚ujemy siÄ™ na art. 241 Ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postÄ™powania administracyjnego (Dz.U.2016.23 t.j. z dnia 2016.01.07) -  w naszym mniemaniu - nie oznacza to, że UrzÄ…d powinien rozpatrywać niniejsze wnioski w trybie KPA  

W opinii Wnioskodawcy UrzÄ…d powinien w zależnoÅ›ci od dokonanej interpretacji treÅ›ci pisma  - procedować nasze wnioski  -  w trybie Ustawy o petycjach (Dz.U.2014.1195 z dnia 2014.09.05)  lub odpowiednio Ustawy o dostÄ™pie do informacji publicznej (wynika to zazwyczaj z jego treÅ›ci i powoÅ‚anych podstaw prawnych). 

Zatem - wg. Wnioskodawcy niniejszy wniosek może być jedynie fakultatywnie rozpatrywany - jako optymalizacyjny w zwiÄ…zku z art. 241 KPA. 

W naszych wnioskach/petycjach  czÄ™sto powoÅ‚ujemy sie na  wzmiankowany art. 241 KPA - scilicet: "Przedmiotem wniosku mogÄ… być w szczególnoÅ›ci sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworzÄ…dnoÅ›ci, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony wÅ‚asnoÅ›ci, lepszego zaspokajania potrzeb ludnoÅ›ci.” - w sensie możliwoÅ›ci otwarcia procedury sanacyjnej. 

Każdy Podmiot majÄ…cy styczność z UrzÄ™dem - ma prawo i obowiÄ…zek - usprawniać struktury administracji samorzÄ…dowej. 

Zatem pomimo formy zewnÄ™trznej - Decydenci mogÄ…/powinni dokonać wÅ‚asnej interpretacji  - zgodnie z brzmieniem art. 222 KPA. 

 

Nazwa Wnioskodawca - jest dla uproszczenia stosowna jako synonim nazwy “Podmiot WnoszÄ…cy PetycjÄ™” - w rozumieniu art. 4 ust. 4 Ustawy o petycjach (Dz.U.2014.1195 z dnia 2014.09.05) 

 

Pozwalamy sobie również przypomnieć, że  ipso iure art. 2 ust. 2 Ustawy o dostÄ™pie do informacji publicznej “ (…) Od osoby wykonujÄ…cej prawo do informacji publicznej nie wolno żądać wykazania interesu prawnego lub faktycznego.

 

Wnioskodawca   - pro forma podpisaÅ‚ - niniejszy wniosek -  bezpiecznym kwalifikowanym podpisem elektronicznym  (w zaÅ‚Ä…czeniu stosowne pliki) - choć wedÅ‚ug aktualnego orzecznictwa brak podpisu elektronicznego nie powoduje bezprzedmiotowoÅ›ci wniosku, stosownie do orzeczenia: Naczelnego SÄ…du Administracyjnego w Warszawie I OSK 1277/08.  PodkreÅ›lamy jednoczeÅ›nie, iż przedmiotowy wniosek traktujemy jako próbÄ™ usprawnienia organizacji dziaÅ‚ania Jednostek Administracji Publicznej  - w celu lepszego zaspokajania potrzeb ludnoÅ›ci. Do wniosku doÅ‚Ä…czono plik podpisany bezpiecznym kwalifikowanym podpisem elektronicznym, zawiera on takÄ… samÄ… treść, jak ta która znajduje siÄ™ w niniejszej wiadomoÅ›ci e-mail.  Weryfikacja podpisu i odczytanie pliku wymaga posiadania oprogramowania, które bez ponoszenia opÅ‚at, można uzyskać na stronach WWW podmiotów - zgodnie z ustawÄ…, Å›wiadczÄ…cych usÅ‚ugi certyfikacyjne. 

 

Celem naszych wniosków jest - sensu largo - usprawnienie, naprawa - na miarÄ™ istniejÄ…cych możliwoÅ›ci - funkcjonowania struktur Administracji Publicznej - gÅ‚ownie w Gminach/Miastach  - gdzie jak wynika z naszych wniosków - stan faktyczny wymaga wszczÄ™cia procedur sanacyjnych. 

 

W Jednostkach Pionu Administracji RzÄ…dowej - stan faktyczny jest o wiele lepszy.  

 

Zwracamy uwagÄ™, że Ustawodawca do tego stopnia stara siÄ™ - poszerzyć spektrum możliwoÅ›ci porównywania cen i wyboru różnych opcji rynkowych oraz przeciwdziaÅ‚ać korupcji w Administracji Publicznej - że nakazaÅ‚ w §6 ust. 2 pkt. 2 zaÅ‚Ä…cznika nr 1 do RozporzÄ…dzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, (…) (Dz. U. z dnia 20 stycznia 2011 r.) -  archiwizowanie, również wszystkich niezamówionych ofert, a co dopiero petycji i wniosków optymalizacyjnych. Cieszy nas ten fakt niemiernie, przyczyni siÄ™ z pewnoÅ›ciÄ… do wiÄ™kszej rozwagi w wydatkowaniu Å›rodków publicznych. 

Duża ilość powoÅ‚ywanych przepisów prawa w przedmiotowym wniosku, wiąże siÄ™ z tym, że chcemy uniknąć wyjaÅ›niania intencji i podstaw prawnych w rozmowach telefonicznych - co rzadko, ale jednak, ciÄ…gle ma miejsce w przypadku nielicznych JST.

Jeżeli JST nie zgada się z powołanymi przepisami prawa, prosimy aby zastosowano podstawy prawne akceptowane przez JST.

Dobro Petenta i jawność życia publicznego jest naszym nadrzÄ™dnym celem, dlatego staramy siÄ™ również upowszechniać zapisy Ustawowe dotyczÄ…ce Wnioskowania. Kwestie te Ustawodawca podkreÅ›liÅ‚ i uregulowaÅ‚ w art. 63 Konstytucji RP: "Każdy ma prawo skÅ‚adać petycje, wnioski i skargi w interesie publicznym, wÅ‚asnym lub innej osoby za jej zgodÄ… do organów wÅ‚adzy publicznej oraz do organizacji i instytucji spoÅ‚ecznych w zwiÄ…zku z wykonywanymi przez nie zadaniami zleconymi z zakresu administracji publicznej." oraz w art. 54 ust. 1 Konstytucji RP "Każdemu zapewnia siÄ™ wolność wyrażania swoich poglÄ…dów oraz pozyskiwania i rozpowszechniania informacji."

 

PamiÄ™tajmy również o przepisach zawartych inter alia: w art. 225 KPA: "§ 1. Nikt nie może być narażony na jakikolwiek uszczerbek lub zarzut z powodu zÅ‚ożenia skargi lub wniosku albo z powodu dostarczenia materiaÅ‚u do publikacji o znamionach skargi lub wniosku, jeżeli dziaÅ‚aÅ‚ w granicach prawem dozwolonych. § 2. Organy paÅ„stwowe, organy jednostek samorzÄ…du terytorialnego i inne organy samorzÄ…dowe oraz organy organizacji spoÅ‚ecznych sÄ… obowiÄ…zane przeciwdziaÅ‚ać hamowaniu krytyki i innym dziaÅ‚aniom ograniczajÄ…cym prawo do skÅ‚adania skarg i wniosków lub dostarczania informacji - do publikacji - o znamionach skargi lub wniosku."

Eksperci NIK piszÄ…: "Niewielka liczba skÅ‚adanych wniosków o udzielenie informacji publicznej, liczba skarg zÅ‚ożonych do WSA, jak również liczba pozwów zÅ‚ożonych do sÄ…dów rejonowych, Å›wiadczyć może o braku zainteresowania w egzekwowaniu powszechnego prawa do informacji publicznej. Z drugiej strony, realizacjÄ™ tego prawa utrudniajÄ… podmioty zobowiÄ…zane do peÅ‚nej przejrzystoÅ›ci swojego dziaÅ‚ania, poprzez nieudostÄ™pnianie wymaganej informacji publicznej" [ProtokóÅ‚ pokontrolny dostÄ™pny w sieci Internet: LBY-4101-09/2010]. Mamy nadziejÄ™, zmienić powyższÄ… ocenÄ™, być może nasz wniosek choć w niewielkim stopniu – przyczyni siÄ™ do zwiÄ™kszenia tych wskaźników.

OczywiÅ›cie - wszelkie ewentualne postÄ™powania - ogÅ‚oszone przez JednostkÄ™ Administracji Publicznej - bÄ™dÄ…ce nastÄ™pstwem niniejszego wniosku - należy przeprowadzić zgodnie z rygorystycznymi zasadami wydatkowania Å›rodków publicznych -  z uwzglÄ™dnieniem stosowania zasad uczciwej konkurencji, przejrzystoÅ›ci i transparentnoÅ›ci -  zatem w peÅ‚ni lege artis. 

Ponownie sygnalizujemy, że do wniosku doÅ‚Ä…czono plik podpisany bezpiecznym kwalifikowanym podpisem elektronicznym.  Weryfikacja podpisu i odczytanie pliku wymaga posiadania oprogramowania, które bez ponoszenia opÅ‚at, można uzyskać na stronach WWW podmiotów - zgodnie z ustawÄ…, Å›wiadczÄ…cych usÅ‚ugi certyfikacyjne.

 

 

Informacje o artykule

Autor:
Zredagował(a): Kamil Kwolek
Data powstania: 19.06.2019 12:28
Data ostatniej modyfikacji:
Liczba wyświetleń: 2413

Archiwum

Lp. Tytuł Data modyfikacji Zredagował
menu